Så länge som du har kvar dom käraste, så är du rik.

Har under helgen varit i Sollefteå hos min pappa och träffat min familj där. Dom flesta är numera utspridd med farfar i göteborg, kusiner, farbror och mestadels pappa i stockholm. Men nu var alla samlade och jag tog vara på varje minut. Med dom trivs jag verkligen, spontana och galna människor. Vi åt middag på Hallstaberget och hade mys i solen en heldag hemma på gården. Tänkte extra mycket på farmor också, det är mycket där uppe som påminner mig om henne och Janne. Men vi var iallafall med lite fina blommor och gjorde iordning på graven. En stor tröst är att ni får vara tillsammans, någonstans, där ni nu är. Ber till gud att vi får ha kvar vår fina farfar många år till, trots att det är sällan vi ses så betyder dom få korta stunderna väldigt mycket för mig. Trots taskig hälsa och mycket besvär så håller du alltid humöret uppe med skämt och gamla rövarhistorier ifrån förr!
Det bästa jag vet är när vi alla sitter tillsammans och då och då fastnar i hysteriska skratt pågrund av alla minnen.


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback