dag 01 - presentera min hund



Ja min hund heter Ester (Dual Master's Baby Britney) och är av rasen Fransk Bulldogg. Hon kommer ifrån en liten kennel i Östersund som heter Dual Master's, som förövrigt även föder upp Amstaff's.
Enligt mig är hon den bästa hunden man kan tänka sig (såklart!). Väldigt lättlärd, glad/pigg och älskar att stå i centrum. Har aldrig någonsin visat aggrissivitet (?) emot varken människor eller andra hundar. Skäller aldrig, har dock lärt henne att skälla då jag frågar "vad säger hunden?". Hon kan även vinka, ger mig tassen då jag säger "får jag tassen" och sen ger hon mig den andra när jag säger "och andra tassen". Längre har vi inte kommit, har lite dålig fantasi när det gäller tricks så kom gärna med förslag.
Dock har hon en stark egen vilja, men lite utmaning ska det ju vara! =)

Man känner igen sig väldigt mycket i henne ifall man har läst Frallans rasstandard. Så funderar ni på hund som funkar till nästintill allt finns det bara ett ord, FRANSK BULLDOGG!!

Kommentarer
josefin säger:

DOOOOOOOOOODIS!

2011-12-15 | 23:23:38
Bloggadress: http://swedbackjosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback