dag 09 - ett roligt ögonblick med din hund

det var nog den första utställingen i timrå. innan vi gick in i ringen var jag hur stressadoch arg som helst, mestadels för att det var första gången och att även ester blev stressad i den miljön och flög åt alla håll i kopplet. (har nu lärt mig att aldrig aldrig mer stressa upp mig då hon är stressad, det gör det liksom 10x värre, vilket jag egentligen visste då också, menmen). som tur var så va vi där i god tid eftersom vi visste att hon skulle bli stressad, så att hon skulle hinnar vänja sig och lugna sig innan det var dags att gå in i ringen. så medans vi satt och fikade och kollade på dom andra hundarna fick hon sitta i buren med filtar över så att hon inte skulle se något. det var rätt många timmar innan de var våran tur och det var jättebra,  för vi gick ut med henne mellan varven så att hon endå fick träna lite på att vara i miljön innan vi gick in i ringen.

sen var det dags att gå in och då var jag inte så nervös längre, och inte stressad heller. och det slutade ju med BIM!!! (det var en hane som vann över alla frallavalpar, och BIM betyder att ester blev bäst i motsatt  kön) STOLT MATTE???? ;)

hehe, särförklarade lite eftersom att jag antar att dom flesta som läser det här inte är så insatt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback